Vertrekpunt

Het Kamper Byzantijns Kozakkenkoor heeft sinds 2008 een website voor haar leden en luisteraars. De website bevatte een concert agenda, fotoalbum en informatie over het repertoire wat het koor zingt. De website werd zelf beheerd. Een impressie van de oude site:

hetkamperbyzantijnskozakkenkoor-oude-website

Analyse

Brandingson heeft de site beoordeeld. Conclusie was dat het koor een goede basis heeft gelegd. Alle informatie werd op een duidelijke manier gepresenteerd. De presentatie kon wel eigentijdser, een aantal onderdelen (agenda en foto album) van de website professioneler en er ontbraken een aantal zaken (o.a. koppeling met social media en een afgeschermd deel voor leden).

Online doelen:

  • Communiceren met achterban via de website en social media;
  • Een afgesloten portaal voor de leden.

hervormdwindesheim-responsive-weergave

Ondernomen acties

Brandingson heeft de volgende aanpassingen doorgevoerd:

Websites

  • Herstructurering van het menu en positionering horizontaal i.p.v. verticaal;
  • Geschikt gemaakt voor mobiele apparaten (zie bovenstaande afbeelding);
  • Structuur en pagina’s geoptimaliseerd voor Google;
  • Professionele agenda i.p.v. een pagina met concert data;
  • Professioneel fotoalbum i.p.v. pagina met losse foto’s;
  • Sponsor/Adverteerders banner toegevoegd;
  • Afgeschermd leden deel gecreëerd;
  • Google analytics gekoppeld;
  • Facebook Likebox voor de Facebook bedrijvenpagina;
  • Social media knoppen toegevoegd;

Social media

  • Facebook en Google+ basis inrichting met een uitstraling die aansluit bij de website.

Brandingson geeft actief ondersteuning op het beheer van de website.

Kozakkenkoor Kampen